Er zit meer in dit T-shirt dan je denkt

JBC VIERT 30 JAAR SAMSON & GERT MET VINTAGE COLLECTIE

Nu de wegen van Samson & Gert bijna scheiden, lanceert JBC een vintage afscheidscollectie voor jong en oud. De S&G-kledinglijn bestaat uit T-shirts en sweaters met nostalgische tekeningen en legendarische uitspraken. Morgen lanceert JBC de collectie onder het motto ‘Flashback Friday’.

Samson & Gert zijn al 30 jaar een onafscheidelijk duo. Waar Samson is, zie je Gert en omgekeerd. Toch komt er bijna een einde aan hun succesverhaal, want Gertje hangt zijn leiband aan de haak. Moah seg hé!

Om Gerts afscheid in stijl te vieren, brengt JBC nu de ultieme Samson & Gert-collectie op de markt. Grappige quotes uit de kinderreeks schitteren op T-shirts en sweaters. Van het onsterfelijke Ik moest kloppen want de bel doet het niet tot het zelfzekere Dat is toch geen probleem. De nostalgische tekeningen en logo’s van Samson & Gert maken het plaatje af. De outfits zijn verkrijgbaar in heel wat kleuren, van zwart en wit tot lila, lichtblauw en zelfs het rood van Gerts overhemd!

Een collectie voor jong en oud

De vintage collectie is een knipoog naar de 90’s, toen de eerste kledinglijn van Samson & Gert op de markt kwam. JBC maakt intussen al sinds begin jaren '90 de collecties van Samson & Gert. “Kindermode is toevallig een van onze specialiteiten”, zegt de Belgische modeketen daarover.

Het bijzondere aan deze collectie is echter dat ze zich op jong én oud richt: niet enkel baby’s en kinderen, maar ook volwassenen. Zo kunnen ook de fans van het eerste uur hun hartje ophalen. De campagnebeelden werden enkele dagen geleden ingeblikt bij Studio 100, met Samson & Gert-fans tussen 2 en 35 jaar in de hoofdrol. Na een oproep van JBC op Facebook stroomden bijna 1.000 enthousiaste reacties binnen.

XL-afscheidskaart

Maar er is nog meer op komst. Bij JBC dachten ze zo stilletjes in hun hoofd zo, om de allergrootste afscheidskaart voor Samson & Gert te maken. De modeketen roept alle fans dan ook op om hun mooiste herinnering aan Samson & Gert te delen. Een oude foto met je favoriete Samson-knuffel, een vergeelde kindertekening van Octaaf De Bolle of een persoonlijke boodschap aan Albert(ooooo), ... alles is mogelijk! JBC maakt zo met de fans een XL-afscheidskaart voor Samson & Gert. Deze valt te bewonderen op de maandenlange afscheidstournee van Samson & Gert, die op 21 december van start gaat in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs.

De collectie is vanaf nu te koop voor baby’s (maten 62-92), kinderen (maten 92-128) en volwassenen (maten xs – XXL). Je shopt de collectie al vanaf 14,95 euro. De collectie is beschikbaar in alle Vlaamse winkels en op de webshop.

Helen Van den Poel De Clippeleire

oona

Valérie Kerstens

oona

Persberichten in je mailbox

Over JBC

JBC is een authentiek familiebedrijf dat via zijn webshop en meer dan 130 winkels in België, Luxemburg en Duitsland betaalbare en kwaliteitsvolle kleding verkoopt met oog op jonge gezinnen met kinderen. De modeketen werd opgericht door Jean-Baptiste Claes, een voormalig professioneel wielrenner, en wordt geleid door zijn kinderen, Ann en Bart Claes.

JBC staat gekend voor “twinning” mode voor piepjong en oud en co-creatiecollecties met jongeren, lokale ondernemingen en tv-persoonlijkheden zoals Katja Retsin en Karen Damen. Exclusieve samenwerkingen met Studio 100 en Ketnet maakt van JBC de go-to place voor alle fans van o.a. K3, #LikeMe en Dag Sinterklaas. Personalisatie met geborduurde tekst kan dan weer bij Studio Unique. Verder probeert JBC duurzame methodes en materialen uit die ze dan later toepassen over heel de collectie via zijn ecolab I AM.

Het bedrijf is sinds 1 april 2015 lid van de Fair Wear Foundation en tekende als eerste Belgische retailer het Bangladesh Veiligheidsakkoord.  Het feit dat Ann in 2018 uitgeroepen is tot CSR Professional of the Year, is dan ook een mooie erkenning van de inspanningen die JBC doet voor de planeet en haar werkers. JBC is – samen met modemerk Mayerline – onderdeel van de Claes Retail Group.

Centrum-Zuid 3401, 3530 Houthalen-Helchteren

customercare@jbc.com